Etický kodex

Účel Etického kodexu:

  1. Slouží jako vodítko pro etické rozhodování a jednání v rámci poskytování služeb Family Hubu.

  2. Chrání účastníky služeb před neetickým jednáním a zajišťuje jejich bezpečnost a důstojnost.

  3. Poskytuje základ pro řešení stížností a etických dilemat.

 

  1. Závaznost

  • Tento etický kodex je závazný pro všechny členy týmu Family Hubu, včetně externích spolupracovníků. Zásady v něm uvedené jsou v souladu s obecně uznávanými etickými standardy a relevantní legislativou.

  1. Poskytování služeb

  • Family Hub poskytuje služby zaměřené na podporu a rozvoj rodinných vztahů, psychického zdraví a osobního růstu. Tyto služby jsou prováděny s využitím odborných metod a technik.

  • Zaměstnanci a spolupracovníci jsou povinni využívat svou odbornost v zájmu klientů, s plným respektem k jejich důstojnosti, hodnotám a právům.

  1. Profesionální kompetence a rozvoj

  • Členové týmu jsou povinni vykonávat svou práci kompetentně a eticky, průběžně se vzdělávat a aktualizovat své znalosti a dovednosti.

  • Zaměstnanci využívají ve své praxi pouze ty metody a postupy, pro které mají odpovídající kvalifikaci a zkušenosti.

  1. Mlčenlivost

  • Všichni pracovníci jsou vázáni povinností mlčenlivosti o všech informacích získaných v průběhu poskytování služeb, s výjimkou případů, kdy je povinností tyto informace sdělit v souladu se zákonem. Tento princip se vztahuje také na aktivity v rámci školení a supervize.

  1. Rámec poskytování služeb

  • Na začátku spolupráce musí být klienti seznámeni s povahou služeb, jejich rozsahem, trváním, finančními podmínkami, pravidly mlčenlivosti a možnostmi ukončení spolupráce.

  • Smlouva o poskytování služeb je uzavírána svobodně, v souladu s platnou legislativou.

  • Vztah mezi pracovníkem Family Hubu a klientem je založen na důvěře a respektu. Zneužití tohoto vztahu je nepřípustné a nese za něj odpovědnost pracovník.

  • Pracovníci Family Hubu můžou s klienty komunikovat výhradně prostřednictvím recepce, manažera Family Hubu a/nebo rezervačního systému. Nesmí klientům poskytovat svoje telefonní ani emailové kontakty.

  • Pracovníci Family Hubu poskytují služby výhradně v prostorech Family Hubu a/nebo prostorech určených odpovědným pracovníkem Family HBubu.

  • Pracovníci Family Hubu nesmí nabízet klientům služby mimo Family Hub, jako např. v domácím prostředí klientů, atd.

  1. Informování o službách

  • Informace poskytované klientům musí být přesné, objektivní a pravdivé. Zavádějící nebo agresivní reklama je považována za neetickou.

  1. Profesionální vztahy s kolegy

  • Všichni zaměstnanci a spolupracovníci jsou povinni spolupracovat s odborníky z dalších oblastí v zájmu blaha klienta. Ke kolegům a jejich práci je třeba přistupovat s úctou a respektem.

  1. Výzkum a vzdělávání

  • Etické zásady platí i pro výzkumné aktivity a vzdělávací činnost v rámci Family Hubu. Zájem klientů je prioritou.

  1. Řešení stížností a problémů

  • Family Hub má zavedené postupy pro řešení etických otázek, stížností a podnětů. Veškeré stížnosti a podněty lze zasílat na e-mail: info@familyhub.cz. Stížnosti a podněty budou zodpovězeny do 30 dnů od doručení. Řešeny budou pouze stížnosti a podněty týkající se situací, které nejsou starší než jeden měsíc.