Etický kodex
Účel Etického kodexu:
Slouží jako vodítko pro etické rozhodování a jednání v rámci poskytování služeb Family Hubu.
Chrání účastníky služeb před neetickým jednáním a zajišťuje jejich bezpečnost a důstojnost.
Poskytuje základ pro řešení stížností a etických dilemat.
Závaznost
Tento etický kodex je závazný pro všechny členy týmu Family Hubu, včetně externích spolupracovníků. Zásady v něm uvedené jsou v souladu s obecně uznávanými etickými standardy a relevantní legislativou.
Poskytování služeb
Family Hub poskytuje služby zaměřené na podporu a rozvoj rodinných vztahů, psychického zdraví a osobního růstu. Tyto služby jsou prováděny s využitím odborných metod a technik.
Zaměstnanci a spolupracovníci jsou povinni využívat svou odbornost v zájmu klientů, s plným respektem k jejich důstojnosti, hodnotám a právům.
Profesionální kompetence a rozvoj
Členové týmu jsou povinni vykonávat svou práci kompetentně a eticky, průběžně se vzdělávat a aktualizovat své znalosti a dovednosti.
Zaměstnanci využívají ve své praxi pouze ty metody a postupy, pro které mají odpovídající kvalifikaci a zkušenosti.
Mlčenlivost
Všichni pracovníci jsou vázáni povinností mlčenlivosti o všech informacích získaných v průběhu poskytování služeb, s výjimkou případů, kdy je povinností tyto informace sdělit v souladu se zákonem. Tento princip se vztahuje také na aktivity v rámci školení a supervize.
Rámec poskytování služeb
Na začátku spolupráce musí být klienti seznámeni s povahou služeb, jejich rozsahem, trváním, finančními podmínkami, pravidly mlčenlivosti a možnostmi ukončení spolupráce.
Smlouva o poskytování služeb je uzavírána svobodně, v souladu s platnou legislativou.
Vztah mezi pracovníkem Family Hubu a klientem je založen na důvěře a respektu. Zneužití tohoto vztahu je nepřípustné a nese za něj odpovědnost pracovník.
Pracovníci Family Hubu můžou s klienty komunikovat výhradně prostřednictvím recepce, manažera Family Hubu a/nebo rezervačního systému. Nesmí klientům poskytovat svoje telefonní ani emailové kontakty.
Pracovníci Family Hubu poskytují služby výhradně v prostorech Family Hubu a/nebo prostorech určených odpovědným pracovníkem Family HBubu.
Pracovníci Family Hubu nesmí nabízet klientům služby mimo Family Hub, jako např. v domácím prostředí klientů, atd.
Informování o službách
Informace poskytované klientům musí být přesné, objektivní a pravdivé. Zavádějící nebo agresivní reklama je považována za neetickou.
Profesionální vztahy s kolegy
Všichni zaměstnanci a spolupracovníci jsou povinni spolupracovat s odborníky z dalších oblastí v zájmu blaha klienta. Ke kolegům a jejich práci je třeba přistupovat s úctou a respektem.
Výzkum a vzdělávání
Etické zásady platí i pro výzkumné aktivity a vzdělávací činnost v rámci Family Hubu. Zájem klientů je prioritou.
Řešení stížností a problémů
Family Hub má zavedené postupy pro řešení etických otázek, stížností a podnětů. Veškeré stížnosti a podněty lze zasílat na e-mail: info@familyhub.cz. Stížnosti a podněty budou zodpovězeny do 30 dnů od doručení. Řešeny budou pouze stížnosti a podněty týkající se situací, které nejsou starší než jeden měsíc.